Aliens: Colonial Marines – TESZT

A cikk olvasási ideje kb. 6 perc

Az 1979-ben megalkotott Alien című filmet követően napjainkig megunhatatlan maradt az a világ, melyet Ridley Scott megteremtett ezzel a filmmel. Nem csak, hogy rengeteg folytatás követte a filmet, hanem játékok, könyvek is készültek a különös idegenek világából. Pár napja a történet ismét egy folytatással, kiegészítéssel bővült, mikor is megjelent az Aliens Colonial Marines nevű játékszoftver.

aliens-colonial-marines_screenshot_20130106003559_10_original

A játék a második és a harmadik film között játszódik. Természetesen a történet ismét magáért beszél, hiszen Ridley Scott és James Cameron írta, némi segítséggel a Battlestar Galactica íróitól, Bradley Thompson-tól és David Weddle-től. A Sulaco űrhajóra küldenek mentőcsapatokat az LV426-os bolygó mellé, ahol a második film játszódott. A mentőcsapat már csak egy lakatlan roncsot talál tele Xenomorfokkal. A mentőakcióból hamar menekülés lesz, hiszen nemcsak, hogy a Sualco-t lepik el a Xenomorfok, de a mentőcsapat űrhajóját is. Így az LV426-ra kényszerülnek leszállni, ahol furábbnál furább dolgok várják a csapatot. Még több idegennel találkoznak a bolygón, amiket a cég nem elpusztítani akar, hanem elfogni és kísérletezni rajtuk. A pokol egyre jobban elszabadul…

Aliens-Colonial-marines-Get-some

De önmagában a remek történet még nem elég a remek játékhoz. A megkreált LV426 és minden más egytől egyig ugyanaz, mint a filmből megismert LV426 és miegymás. Az űrhajó kinézete, a fegyverek, a fegyverek hangeffektjei, minden ugyanolyan. A sárga rakodógép is szerepel a játékban és használhatjuk is, az ajtók sercegése és még sokmás. Lenyűgöző, ahogy a részletekre odafigyeltek a játékkészítők. Sőt, még bizonyos helyszínek maradványai is visszaköszönnek a filmből, láthatjuk a filmbeli harc nyomait, az azóta történt változásokat.

alienscmjan2013_616

A szinkron hangok is ugyanazok. Hicks tizedes hangját Michael Biehn kölcsönzi a játékhoz, Bishop-ot Lance Henriksent alakítja. Gorman, Drake, és Apone karakterét William Hope, Mark Rolston, és Al Matthews alakítja számunkra, ezúttal is.

De nem csak a történet és a filmhez való törekvés lett bámulatos, hanem a játékmenet is. Egy percig sem fogunk unatkozni, igazán akciódúsra sikeredett a játék, a helyszínek változatosak és látványosak. Rengeteg fegyverünk van, melyeket fejleszthetünk is távcsővel, hangtompítóval, matricákkal, stb. A játék során rangokat, tapasztalatokat is szerezhetünk. De, hogy még izgalmasabb legyen ez a játék, akár multiplayer-ben is végigvihetjük a történetet. Akár online egyszerre négyen, vagy akár osztott képernyőn ketten.

aliens_colonial_marines_1

Viszont hiába a remek történet és játékmenet, a játék messze van az elvárttól. Ennek oka a gyenge mesterséges intelligencia, béna fizika, elnagyzolt, kidolgozatlan grafika. A kisebb tárgyak, mint például a számítógépek és hasonló dolgok abszolút nincsenek kidolgozva, egyszerű, béna foltok villódznak csupán rajtuk, szöveg és miegymás helyett. Az AI nagyon buta. A fizika pedig néha rettentően idegesítő tud lenni. A hangeffektek is hiába ugyanazok, mint a filmben, a minőségük elmarad a mai játékokétól. Egyszerűen tehát olyan, mintha legalább egy 6-7 évvel ezelőtti játékkal játszanánk. Minden erre utal. Talán néha nem is baj ez. A film is régi már, de pont ettől is válik szerethetővé, a régi effekteket még így is élvezi az ember, azokban van egy sajátos világuk.  A játék is olyan, mintha anno 10 évvel ezelőtt egy csúcsszuper játék lett volna, és most leül az ember ismét játszani vele és az akkori feelinget ismét átéli, hasonlóan a filmhez.

AliensCM-Holdout

A rengeteg elmaradt tényező oka valószínűleg az, hogy a játék fejlesztése tizenkét évig tartott és ez alatt rengeteg probléma merült fel. A játékon a Check Six Games, a Fox Interactive és az Electronic Arts még 2001-ben kezdett el dolgozni. A fejlesztést leállították, de a projekt nem szűnt meg teljesen. Az LV426-on játszódó történetet több év szünet után a SEGA vette szárnyai alá. A fejlesztést a Gearbox embereire bízták, a csapat viszont nem kapkodta el a munkát. A játéknak 2008-ban kellet volna megjelennie, ezt eltolták 2010-re, majd 2012-re. Mígnem ez év februárjában jelent meg.

Természetesen hagyományos multiplayer meccseket is játszhatunk. Lehetőség van team deathmatch-re az emberek és a Xenomorfok között, ez kétszer hat személyes összecsapás, míg az extermination egy küldetésorientált, öt támadó és öt védekező karakterre épülő játékmód. A cél a királynő tojásainak elpusztítása, illetve megvédése. Az escape módban egy négytagú alakulat tagjaként ki kell jutnunk egy idegenektől hemzsegő területről. A survivor módban egyetlen feladatunk van, a túlélés, vagy a pusztítás. A kampányban megszerzett fegyverek és kiegészítők használhatók a multiplayerben is, karakterünket pedig testre lehet szabni.

Aliens-Colonial-Marines-Escape

Tehát az Aliens Colonial Marines egy remek kiegészítése a filmek. Bár rengeteg csalódást is okoz, hiszen bőven el van maradva a korszak játékaihoz képest. Ennek ellenére egy egészen élvezetes, akciódús játék. Egyszer érdemes végigtolni. Az Alien történetek szerelmeseinek természetesen kötelező, bár lehet őket is fogja csalódás érni.

GD Star Rating
loading...
Aliens: Colonial Marines - TESZT, 5.0 out of 5 based on 4 ratings

Vélemény?

About E.T.

A Debreceni Egyetem Szabad Bölcsészet szakának Filmtörténet és filmelmélet szakirányán végeztem. Továbbá a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen szereztem Sajtótechnikus végzettségemet. Tanulmányaimból fakadóan a filmek világa és a filmkritika írás különösen érdekel. A filmek területén kiváltságos érdeklődési területem nincs, minden érdekel, ami filmmel kapcsolatos.

Check Also

Jelentés a könyvfesztiválról

Szerzőként megjelenni a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon talán minden író álma. Hatalmas élmény találkozni az olvasókkal, …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..