Hőségben is egészségesen

A cikk olvasási ideje kb. 4 perc

Készíts a Családod részére a nagy hőségben is ízletes és egészséges ételeket.

1. Ajvár (szerb paprika-padlizsán mártás)

ajvar

HOZZÁVALÓK: 2 kg vastag húsú paradicsompaprika, 1 kg padlizsán, 4 dl olaj, 1 fej fokhagyma, só, cukor, ecet ízlés szerint

ELKÉSZÍTÉS: a padlizsánt addig sütjük a forró sütőben, amíg a héja megfeketedik, majd fakéssel vagy műanyag késsel meghámozzuk. A zöldpaprikát ugyancsak annyira megsütjük, hogy a héjuk könnyen lehúzható legyen. Kicsumázzuk, majd a hámozott  padlizsánnal együtt villával összetörjük. 3,5 dl olajjal addig főzzük, amíg teljesen pépessé válik, közben ízlés szerint kerül bele só, cukor, majd apánként az ecet. Ezután hozzáadjuk a megtisztított és zúzott fokhagymát, majd még egyszer felforraljuk. Jó kiforrázott és lecsöpögtetett kicsi üvegekbe töltjük, rácsurgatunk egy kiskanálnyit a maradék olajból és légmentesen lekötjük.

Az ajvár remekül illik a csevapcsicsához, grillezett húsokhoz. Eltéve évekig eláll, felbontás után pár hétig fogyasztható. Hűtőben tartandó.

2. Alma-banán saláta

 20091019.16almaban_ndi_m_zsal_ta

HOZZÁVALÓK: alma, banán, 1-2 citrom, porcukor, dióbél (ízlés szerint)

ELKÉSZÍTÉS: Az almát meghámozzuk, magházat eltávolítjuk, cikkekre vágjuk, 1 citrom levével és egy kevés reszelt citromhéjjal megpermetezzük. Megcukrozzuk, és egy üvegtálom felhalmozzuk. Körülrakjuk a meghámozott és vékony szeletekre vágott banánnal. Az egészet meghintjük egy kevés porcukorral, rátcsepegtetünk 1 nagy citrom levét, megszórjuk durvára vágott dióbéllel és jól lehűtve tálaljuk.

3. Amerikai cézársaláta

cezar-salata-36494

HOZZÁVALÓK: 2 vastag szelet kenyér másfél centis kockára felvágva, 3 gerezd zúzott fokhagyma, 8 evőkanál oliva olaj, 1 nagy fej saláta, 1 kis konzerv szardellafilé vagy csirkemell, 1 evőkanál citromlé, 5 dkg reszelt parmezán, 1 tojás, só, bors.

ELKÉSZÍTÉS: A felkockázott kenyeret a fokhagymával együtt 4 evőkanálnyi felforrósított olajon aranysárgára pirítjuk, majd lecsöpögtetjük, kis időre szalvétára tesszük. Salátástálban összekeverjük a maradék olajat a salátalevelekkel. Hozzáadjuk a felaprított szardellát, vagy a kis olajon megpirított, fűszerezett csirkemellet, a citromlevet és a parmezánt. A tojást 1 percig főzzük lobozó vízben, majd ráöntjük a salátára. Alaposan, de óvatosan összekeverjük, ízesítjük sóval, borssal. Ízlés szerint kerülhet rá még főtt tojás vagy pirított bacon szalonnadarabok is.

4. Tzatziki

19392_29204-700x500

HOZZÁVALÓK: 3-4 fokhagymagerezd, 1 kisebb kigyóuborka, 2 dl joghurt, 1 dl tejföl, só,  1 ek fehérborecet, 2 ek oliva olaj, kapor

ELKÉSZÍTÉS: A fokhagymagerezdet nagyon finomra vágjuk. Megsózzuk, kávéskanálnyi meleg vízzel meglocsoljuk, tíz percig állni hagyjuk. A kígyóuborkát meghámozzuk, finom reszelőn lereszeljük. Enyhén besózzuk, rövid ideig állni hagyjuk, majd lecsöpögtetjük, végül erőteljesen kinyomkodjuk, és belekeverjük a 2 dl joghurt (3,5%) es 1 dl félzsíros tejföl (10%) keverékbe Hozzáadjuk a fokhagymát, egy evőkanál fehérborecetet és két evőkanál extra szűz oliva olajat. Ha szükséges, sózzuk. Finomra vágott petrezselymet vagy kaprot is keverhetünk bele. Adható bármilyen nyers vagy sült zöldséghez, grillezett húshoz vagy egyszerű főtt burgonyához is.

JÓ ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK !

GD Star Rating
loading...
Hőségben is egészségesen, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Vélemény?

About Krisztina Várnay

Privát végzettségem jogász és igazságügyi medátor, emberi jogok tanár. Újságíró-kommunikációs technológiák képzésen részt vettem. Jelenleg a KRE BTK szociológia szakán tanulok, miközben az University UNESCO hallgatójaként célom a nemzetközi globális fejlődés és a katasztrófavédelem területén történő segítségnyújtás.

Check Also

Mélyen a zsebébe nyúl a magyar szülő nyáron

Tábor, zsebpénz, nyaralás és játékok Budapest, 2017. június 22. – A nyári szezonban gyerekjáték bolti …

Vélemény, hozzászólás?