Enni vagy nem enni

A cikk olvasási ideje kb. 3 perc

Nehéz ellenállnod a csábító harapnivalóknak? Ne hagyd, hogy rábeszéljenek a bűnözésre azzal, hogy a lelkiismeretedre hatnak: hallgattasd el a kis finomságokat!

muffin

A muffin elvileg nem fehér lisztből készült, így egézségesnek mondható és még nem is hízlal. Az igazság az, hogy a teljes kiőrlésű liszt valóban kevésbé káros az alakodnak, mint fehér társa, de ettől függetlenül még ugyanannyi kalóriát tartalmaz! Ráadásul az sem mindegy, hogy mivel édesítették: a cukor és a méz hízlal, de a sztivitával és a nyírfacukorral jól jársz, ugyanis ezek nem azok közé tartoznak, amelyek hízlalnak. Helyette gyors nassolnivalókat dobj be inkább, például friss gyümölcsöket: málnát, banánt, almát, esetleg valódi kakaóból készült étcsokoládét. Az epres joghurt a legdiétásabb nasi, ráadásul a benne lévő probiotikumok jót tesznek az anyagcserédnek is. Az igazság: a joghurt valóban tökéletes megoldás, ha két főétkezés között valami egézségeset szeretnél enni. De vigyázz, a gyümölcsös változatokban a színezékanyagok mellett rengeteg fölösleges cukor is van!

Ha joghurt, akkor legyen a natút verzió, maximum hintsd meg egy kis fahéjjal, esetleg keverj bele néhány szem feldarabolt, friss gyümölcsöt: de jó választás a kefír és a szójajoghurt is! Az aszalt gyümölcsökkel kapcsolatban az igazság az, hogy ebben a gyümölcsökben koncentráltan van meg a rengeteg vitamin és ásványi anyag, viszont a cukor is! Egyszerre maximum egy vagy két szemet kapj be belőlük! Helyette inkább válassz friss gyümölcsöket! Az ízesített popcorn helyett inkább keresd a natúr verziót, mert azt büntetlenül eheted, de egy kis marék mandula vagy kesudió is hasonlóan eltelít!  A proteinturmixot edzés után a célszerű elfogyasztani, mert jót tesz az izmoknak: de csak abban az esetben ha előtte és utána minimum három órával nem ettél mást! Önmagában egy étkezés kiváltásaként segíti a fogyást, de ha mást is eszel mellé, akkor az ellenkező hatást éred el vele. Ha betartod ezeket a szabályokat, akkor nyugodtan ihatod, de ha nem, akkor edzés után inkább húzz le egy pohár zabtejet: ez is segít regenerálni az izmokat!

GD Star Rating
loading...

Vélemény?

About Krisztina Várnay

Privát végzettségem jogász és igazságügyi medátor, emberi jogok tanár. Újságíró-kommunikációs technológiák képzésen részt vettem. Jelenleg a KRE BTK szociológia szakán tanulok, miközben az University UNESCO hallgatójaként célom a nemzetközi globális fejlődés és a katasztrófavédelem területén történő segítségnyújtás.

Check Also

Mélyen a zsebébe nyúl a magyar szülő nyáron

Tábor, zsebpénz, nyaralás és játékok Budapest, 2017. június 22. – A nyári szezonban gyerekjáték bolti …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..