The Lifeguard [kritika]

A cikk olvasási ideje kb. 3 perc

Ki ne emlékezne a Baywatch című sorozatra és ki ne emlékezne a piros, feszes fürdőruhás életmentő lányokra. A sorozatot bámulva valószínűleg sokan akartak életmentők, lenni, vagy épp egy áldozat, akit Pamela Anderson ment meg. Idén The Lifeguard címmel egy romantikus dráma látott napvilágot, melyben remélni lehetett, hogy talán megint valami szemet gyönyörködtető szuper életmentés lesz majd a középpontban csinos életmentő lányokkal. De sajnos a filmnek köze sincs ehhez és ráadásul még bénára is sikerült.

Már a történet elég abszurd: egy harminc éves lány megunja Nem York-ot és az újságíró pályát és visszaköltözik a szüleihez az istenháta mögé, egy faluba és úgy dönt, hogy úszómester lesz a helyi úszómedencénél. A vele egy idős gyerekkori barátok is előkerülnek és indul a kalandozás karöltve pár 16 éves punkkal. Elég fura a sztori, de még akár jól is elsülhetett volna, hiszen egyfajta önmegvalósítás, életút keresés lenne a célja a harminc éves Leighnek. De sajnos ezt nem sikerült kifejeznie a filmnek, vagy legalábbis csak félig és azt is elég elcsépelt módon.

Kristen-Bell---Wearing-a-Red-Swimsuit-in-The-Lifeguard-Trailer--01

A film naturalista módon ábrázol mindent, ami nem lenne probléma, sőt akár előnyre is válhatna, de jelen esetben nem ez történik. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy kicsit amatőr operatőri munka mutatkozik meg végig ebben az alkotásban. Elég sokszor mintha csak egy barát vagy egy családtag kamerát ragadt volna, és ahogy éppen sikerül felveszi az adott eseményt. Nincs gondosan átgondolt beállítás, és még mielőtt valaki azt gondolná, hogy ez szándékos hát akkor azt kell, mondjam nem az, mert gyakran érződik egy-egy jeleneten, hogy a rendező nem is tudta mit akar kihozni épp abból. Ez látszik a beállításokon, de a színészi teljesítményen is. Gyakran érződik, hogy a színészek tényleg megjátsszák ezt a szerepet, nem azonosulnak eléggé a szereppel. Sőt egy-egy éles vágásnál a jelenetek elején van, olyan mikor erőteljesen érződik a színészek mozdulataiból, hangjaiból, hogy „na, akkor ez most egy újabb jelenet a kamera már forog, csináljuk”. Persze a gyenge színészi teljesítmény talán a béna dialógusoknak és szituációknak is betudhatóak.

78875248229123503479

Tehát a The Lifeguard című romantikus dráma 2013 talán egyik leggyengébb alkotása. Igaz nem is nagyon ismert, de azok, akik igazán filmkedvelők és kutatnak minden új produkció után valószínűleg erre is ráfognak bukkanni, és ha így tesznek, akkor azt javaslom, hagyják ki ezt a mozit. Hazánkba még nem ért el e filmnek forgalmazása, ami nem is csoda, de a látottak alapján azt kell, mondjam, lehet nem is fog egyhamar. Azt, hogy miért lett ilyen gyenge talán az magyarázza, hogy Liz W. Garcia rendezte a filmet, akinek ez az első filmje és más téren is elég csekély a filmes tapasztalata. Igaz a főszereplőről Kristen Bell-ről az ellenkező mondható el, de itt mégis ő is amatőrnek mutatkozik meg.

GD Star Rating
loading...
The Lifeguard [kritika], 4.0 out of 5 based on 3 ratings

Vélemény?

About E.T.

A Debreceni Egyetem Szabad Bölcsészet szakának Filmtörténet és filmelmélet szakirányán végeztem. Továbbá a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen szereztem Sajtótechnikus végzettségemet. Tanulmányaimból fakadóan a filmek világa és a filmkritika írás különösen érdekel. A filmek területén kiváltságos érdeklődési területem nincs, minden érdekel, ami filmmel kapcsolatos.

Check Also

Interjú Tomcsik Nórával, a történelmi kalandregények koronázatlan királynőjével

Egyszer csak gondolt egyet négy fiatal író – köztük jómagam is – és megalapították az …

Egy Hozzászólás

  1. Azt hiszem fogalma sincs a cikk írójának arról, milyen az amikor az ember valamilyen oknál fogva elveszti életcéljait és ezáltal önmagát is. Mindezt olyan életkorára, amikorra pont hogy tisztában kéne lennie azzal mi teszi boldoggá. Csak abban biztos, hogy a fiatalságát elpazarolta olyan célok elérésére, melyek megvalósításában nem is lelt örömet, egészen idáig becsapta magát és nem látja a kiutat.
    Ennél fogva a cikk írója a film elemzésekor is csak a kameraállásokra koncetrál (persze szigorúan az iskolában betanult "Hogyan forgass jó filmet" című könyv alapján).
    Ezért is lett ez a kritika ilyen rövid és semmitmondó.

Vélemény, hozzászólás?