F1 2013 Teszt

A cikk olvasási ideje kb. 6 perc

2010-ben a Codemasters feltámasztotta a Forma 1-es szimulátorok világát a rajongók nagy örömére. Azóta minden évben egy újabb résszel gazdagítja a játékipart. Ez idén se változott, immár negyedik része a sorozatnak a múlthéten megjelent F1 2013. Rengeteg pozitívum és egyben rengeteg negatívum érte a korábbi F1-es játékokat. Úgy látszik, ez a jelenség megmarad a legújabb résznél is.

Nem is csoda, hogy szinte ugyanaz a vélemény mondható el az F1 2013-ról, mint például az F1 2012-ről, hiszen szinte egy az egyben ugyanaz a két game. A 2013-as verzió gyakorlatilag csak némi ráncfelvarráson ment keresztül a Classic Edition-t leszámítva. A nagyfokú várakozást talán egyedül az utóbbi tényezőnek köszönheti a Codemasters. Jó ötlet volt előhúzni a tarsolyból a legendás autókat, pilótákat és versenypályákat. De még mielőtt valaki azt gondolná, hogy minden autó és pálya megtalálható a 80-as és 90-es évekből, meg kell, hogy jegyezzem, hogy csak néhányuk kapott helyet a játékban. Csak a leglegendásabbak, mint a Ferrari, Schumacherrel karöltve, vagy a Williams Alain Prosttal. Természetesen van Time Trial, Time Attack és Grand Prix típusú versenymód az F1 Classics névre keresztelt módban. De Carrier mód már nincs, nem is lehetne, hisz nem teljes a régi mezőny. Viszont van egy új eddig nem alkalmazott játékmód a Scenario, ahol adott feladatokat kell teljesítenünk a legendás járművekkel: Tartsd a pozíciód a kopott gumikon, kerékcsere után előzd le a rivális csapatot, stb. De attól még, hogy nem túl gazdag az F1 Classics tartalma, még igen élvezetes. Viszont az már kicsit szemtelenség, hogy az e móddal rendelkező játékért jóval több pénzt elkér a Codemasters, mint a sima F1 2013-ért.

F1-2013

De a Classic módot leszámítva, vagy a sima változatot megvásárolva szinte egy az egyben az F1 2012-vel találkozunk. Bár grafikailag és fizikailag nem is igen lehetett már sokat javítani az előző évi játékhoz képest, hiszen már az is nagyon szép volt és valósághű fizikájú. De azért tartalmazott egy-két hibát az autók viselkedése és ezt most orvosolta a Codemasters csapata és így a 2013-as Forma 1-es autók mozgása már valóságosabb és élvezhetőbb. Persze így mintha kicsit nehezebb is lenne azokat vezetni, de hát ez a sportág nem a könnyűségről híres. Némileg csiszoltak a grafikai megjelenésen is a fejlesztők, de sokkal többet már nem lehet kihozni ebből a játékmotorból az előző évi játékhoz képest, hiszen már az is lenyűgöző látványt nyújtott. De azért a színek és a fényviszonyok kicsit szebbek és valóságosabbak. Az autók még fotó realisztikusabbak. Ez köszönhető annak is, hogy már nem kockás, pixeles rajtuk a felirat. Bár a konzolos verziók megjelenése némileg alul múlja a PC verzió szépségeit. Ettől függetlenül a PC kiadásnak nincs nagy gépigénye, egy az egyben a tavalyi játékkal megegyező. De a megjelenésen kívül a hangok fejlesztésére is odafigyelt a Codemasters. Halhatunk olyan hangokat, zörejeket versenyközben, amiket eddig nem vagy csak alig halhattunk. Talán még a közönség éjjenezése is erőteljesebb, mint az F1 2012-ben.

f1-2013_screenshot4

Már az előző részben is nagy hangsúlyt fektettek a készítők a gumikopásra. Bár ezzel sokan nem voltak megelégedve és azzal sem, hogy gyakran érthetetlen okok miatt kipörgött az autó. Az utóbbi orvosolva lett. A gumikopás is változott az idei botrányos Pirelli gumik mintájára. Képes egyik körről a másikra egyszer csak totál elfogyni az abroncs kocsink alól, mint ahogy az idei Pirelli gumik is teszik az élő versenyeken. Így igen nehéz helyzetbe kerülhetünk a futamokon, bár gyakran csak mi magunk esünk e probléma áldozatává a mezőnyben. Ez elég súlyos hiba és sokaknak elveheti a játékkedvét. De ha már megemlítettem ezt a bosszantó tényezőt, akkor érdemes még megjegyezni azt is, hogy továbbra is kaphatunk érthetetlen okok miatt büntetést és még mindig nagy féktávot vesznek az ellenfelek a kanyarokban.

791fdd8ae554a5f4

Maga a játékmenet és játékmódok is ugyanazok. Most is van Young Driver Test. Ez olyannyira megmaradt, hogy egy az egyben ugyanaz, mint tavaly, ugyanazokat a feladatokat kell végrehajtanunk ugyanazon a pályán. Természetesen a Carrier mód sem hiányozhat, ahol ismét több season-ön át kel felküzdenünk magunkat az élcsapatokhoz. Most is vannak különálló futamok, amiket most már Grand Prix formájában is teljesíthetünk. Érdekesség, hogy itt a Classic tartalom versenypályáin is versenyezhetünk a 2013-as kocsikkal is. Természetesen a Season Challange is visszaköszön, ahol riválisokat kell legyűrnünk. De a Multiplayer sem maradhat ki. Van itt minden: Online, LAN és még osztott képernyő is.

Tehát az idei F1-es játék egy az egyben ugyanaz, mit a tavalyi csak kipofozták kicsit, hogy szebb legyen, de a négy éven át tartó hibák még mindig megvannak itt is. De hogy azért el lehessen adni a játékot, a legendákat felidézik nekünk a készítők az F1 Classics-al, ami tényleg jó húzás volt. Na és persze ha már az eladhatóság volt a cél, akkor a játék designjára is nagy hangsúlyt fektetek a Codemasters emberei. A menüt nagyon kicsicsásították, ami tényleg jól is néz ki. De ami a legjobb ötlet volt, hogy valódi fényképeket raktak be töltőképernyőnek.

Összességében az F1 2013 a sorozat legjobb része, hiszen ebben van benne a legtöbb minden és ebben van a legkevesebb hiba és látványra is legjobb. De sajnos az említett hibák miatt még ez sem tökéletes. Szinte érthetetlen az is, hogy még itt sincs egy normális törésmodell, pedig ezzel a játékmotorral számtalan autós játékot készített már a Codemasters, ahol lenyűgöző volt az autók roncsolódása. Tavalyi pletykák szerint az engedélyekkel van probléma ezen a téren. De lehet ez az oka más eredendő problémának is. Egy héttel az idei játékmegjelenés előtt a Codemasters azt nyilatkozta, hogy jövőre lecserélik a játékmotort és egy teljesen új F1-es játékot kapunk lenyűgöző Forma 1-es élménnyel. Reméljük így lesz, és abban már orvosolnak minden problémát. Addig is be kell, érjük az F1 2013-al, ami a hibák ellenére egy jó játék és a Forma 1-es szimulátorokat tekintve még mindig a legjobb.

GD Star Rating
loading...
F1 2013 Teszt, 4.5 out of 5 based on 2 ratings

Vélemény?

About E.T.

A Debreceni Egyetem Szabad Bölcsészet szakának Filmtörténet és filmelmélet szakirányán végeztem. Továbbá a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen szereztem Sajtótechnikus végzettségemet. Tanulmányaimból fakadóan a filmek világa és a filmkritika írás különösen érdekel. A filmek területén kiváltságos érdeklődési területem nincs, minden érdekel, ami filmmel kapcsolatos.

Check Also

Nyári olvasmányok 1000 forint alatt

Öt szórakoztató történet magyar íróktól, amit a kütyüdre töltve bármikor magaddal vihetsz a nyaralásra, és …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..