WRC FIA World Rally Championship 4 Teszt

A cikk olvasási ideje kb. 6 perc

Egy évvel ezelőtt a Mileston a WRC 3-al nagy lépést tett előre korábbi rallys játékaihoz képest és egy szerethető szimulátort alkotott meg. De még ez is le volt maradva a kor igényeihez és technikai fejlettségéhez képest. De a tavalyi game játékmotorját továbbfejlesztve megszületett a WRC FIA World Rally Championship 4. Hiába a tavalyi játékmotor mégis rengeteg fejlődésen ment keresztül a sorozat és ez már egy igazi rally szimulátor.

A WRC 3 főbb hiányossága a grafikai megjelenés és a fizika volt. Erőteljesen elmaradt a Dirt játékok színvonalától. Igaz, hogy azokban nincs világbajnokság rally kategóriában, de vannak rally szimulátor futamok és azok egyértelműen felül múlják a WRC 3-at. A Mileston és a Bigbe Interactive ezt felismerte és próbáltak csiszolni a tavalyi játékukon és hasonlót alkotni, mint a Dirt játékok, de mégis megmaradva egy komplett rally szimulátornak.

wrc4-pic-2

Ennek következtében már sokkal szebb grafika köszön vissza a WRC 4-ben. Szebbek a textúrák, nagyobb a látótávolság, kidolgozottabb a környezet. Már igazán látványos minden helyszín a játékban, erre rádob az időjárási és időbeli változások is. Különféle napszakokban és időjárási körülmények közt vezethetünk egy-egy versenyen, amik igazán szépen mutatnak. Gyönyörű a ragyogó napsütés, szépek a szállingózó hópelyhek és így tovább. De sajnos ez még mindig le van maradva a Dirt játékok színvonalától, hiszen ott még vakítóbb a napsütés, még intenzívebb az eső. De a környezet is szebben van kidolgozva a Codemasters játékaiban, mint a WRC 4-ben, ezt jól mutatja az a tény is, hogy a PC verzió is csak DirectX 9.0c-és verziójú textúrákkal rendelkezik a legújabb szimulátorban.

wrc4

Hasonló a helyzet a fizikával is. Ez is fejlődött az elődhöz képest, de még mindig alatta teljesít a Dirt gamekhez képest. Itt már sok tárgyat ellehet csapni az út széléről, megnyomódik a korlát, ha neki csapjuk a versenyjárművet, és még néhány növényt ki is lapíthatunk a kocsival. A Mileston ezeket nagy újdonságként könyveli, el, de anno, 2007-ben már a Dirt első részében mindez megvolt. Fejlődött az autó fizikája és a törés is, de azért még itt is lehetne hova fejlődni. Na és persze, azért még mindent itt se sikerült meg valósítani, például ha vízbe hajtunk a kocsival, a víz nem mutat olyan dinamikus mozgást a kocsi hatására, amit már a Dirt 2-ben megtudtak valósítani a Codemasteres srácok.

Viszont a hangeffektek nem sok változáson mentek keresztül. Szinte ugyanolyanok, mint a WRC 3-ban. Igaz sokat nem is lehet ebben már fejlődni, hiszen az előző részhez valós helyszíneken felvett hangokat és valódi pilóták kommentárját használták a fejlesztők.

Ebből a játékmotorból nem hiszem, hogy sokkal többet ki lehetett volna hozni grafika, hang és fizika terén. De a hiányosságokért kárpótol minket a különböző játékmódok. Ezek ugyanazok, mint a tavalyi gameben, de egy kicsit tovább lettek fejlesztve. Itt is van Career mód, ahol ismét bajnokságokról bajnokságra kell egyre jobb csapatokhoz felküzdenünk magunkat. De most a Junior kategóriában kezdünk és utána haladhatunk tovább a különböző kategóriákba, a WRC3-ba, WRC2-be és WRC-be. Megmaradt a Championship mód is, ahol a Career móddal ellentétben nem saját szerkesztésű profilunkat kell előre juttatni, hanem a 2013-as mezőny valamely csapatának valamely pilótáját. Itt is megtalálható minden kategória és külön öröm, hogy variálhatunk a világbajnokság hosszán is. Akár egy komplett hosszúságú világbajnokságnak is neki vághatunk, de le is rövidíthetjük, kevesebb rally futamokra és kevesebb szakaszokra. Természetesen választható játékmód a Single Rally vagy a Single Stage is. De van egy Quick Stage nevű menüpont is, amire rákattintva a játék kisorsol nekünk egy tetszőleges pályát egy tetszőleges autóval és már versenyezhetünk is. Nem kell babrálnunk a választással, egy gombnyomással elindíthatjuk ezt a fajta versenytípust. Természetesen multiplayer módik is szerepelnek a játék kínálatában. Hot Seat módban offline játékba kezdhetünk maximum négy fővel összesen. De az Online multiplayerről sem feledkeztek meg a készítők. Itt Special Stage és Single Rally mód mellet Championship módban is megmérettethetjük magunkat a világháló játékosaival. Egy-egy futamon maximum 16 fő játszhat az online játékmódokban.

wrc4

De hogy igazi szimulátor legyen a WRC 4, bele kellett pakolni a tömérdek mennyiségű autót, valós pilótát, helyszíneket. 65 pilóta, 55 csapat, 16 autó modell, 13 rally ország és 76 szakasz gondoskodik róla, hogy megkapjuk a 2013-as reális rally érzést. Hogy még reálisabb legyen a dolog, egy 3D szerviz park is helyet kapott a játékban, ahol versenyek előtt és után a beállításokkal babrálhatunk, megjavíthatjuk versenyjárművünket, infót szerezhetünk a következő megmérettetésről és az aktuális pontállásról. Pozitívum, hogy ezt is belepakolták a WRC 4-be a készítők. De még itt is vannak hiányosságok. Sok mindent tudunk állítgatni az autón, de még így se mindent. Például a felfüggesztésnél variálhatunk a rugó erősségén és így tovább, de a felfüggesztés magasságán, már nem. Szintén a hiányosságok közé sorolható, hogy gumiválasztási opció sincs. A Carrer módban szintén ötletes, hogy e-maileket kapunk a feladatunkról, és a fontosabb dolgokról. De ezek elég egyhangúak. Mindig ugyanazt a pár e-mailt kapjuk lecserélve egy-egy névvel vagy helyezéssel.

WRC-4

Tehát az WRC FIA World Rally Championship 4 egy igen élvezetes rally szimulátor. Bátran kijelenthetem, hogy egy jó rallys játék ez. Persze tartogat hiányosságokat, de érezhető a fejlődés az elődökhöz képest és a tökéletességre való törekvés. Reméljük, láthatunk még jó néhány folytatást a játéknak, ahol sikerül még magasabb szintre eljuttatni ezt a remek gamet. Addig is élvezzük ezt, mert lehet, még ha kicsit elmaradott is a korhoz képest. Talán ennek oka, hogy nem láthatjuk viszont az új generációs konzolokon és, hogy a PC verzió gépigénye is alul marad a kor más játékaihoz képest. Persze az utóbbinak csak örülhetünk, hiszen nem kell vagyonokat költeni egy ultra high PC-re ahhoz, hogy élvezhessük a rallyzás nyújtotta örömöket.

GD Star Rating
loading...
WRC FIA World Rally Championship 4 Teszt, 3.3 out of 5 based on 3 ratings

Vélemény?

About E.T.

A Debreceni Egyetem Szabad Bölcsészet szakának Filmtörténet és filmelmélet szakirányán végeztem. Továbbá a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen szereztem Sajtótechnikus végzettségemet. Tanulmányaimból fakadóan a filmek világa és a filmkritika írás különösen érdekel. A filmek területén kiváltságos érdeklődési területem nincs, minden érdekel, ami filmmel kapcsolatos.

Check Also

Jelentés a könyvfesztiválról

Szerzőként megjelenni a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon talán minden író álma. Hatalmas élmény találkozni az olvasókkal, …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..