Battlefield 4 Teszt

A cikk olvasási ideje kb. 7 perc

Az év egyik legjobban várt címe a Battlefield 4. Az előzetes médiaanyagok alapján nagy durranásra számított mindenki, de így néhány nappal a játék megjelenését követően kijelenthetjük, hogy kétes érzésekkel lehet megfogalmazni a Battlefield 4 nyújtotta élményt.

A sorozat húzó ereje mindig is a többjátékos módban volt. Az EA és a DICE most is erre helyezi a hangsúlyt. De persze fontos részét képezi a játéknak a single player is, ezért én a játék ezen, részéről kívánok egy objektív véleményt alkotni. Meg hát azért is, mert nem vagyok igazán járatos a multiplayer világban semmilyen műfajban; és egy Battlefield esetében, amely erre helyezi a hangsúlyt egyébként is érdemesebb egy külön cikket áldozni a többjátékos módra. De én ezt meghagyom a hozzáértőknek.

A Battlefield 3 jelentős változásokon ment keresztül az előző részekhez képest. Tulajdonképpen a negyedik rész az elődöt követi szinte mindenben. Majdhogynem úgy lehet jellemezni az idei folytatást is, mint a 2 évvel ezelőttit. De azért ne legyünk ennyire szűkszavúak, még is csak fejtsük ki, miről van szó.

A sztori ismét klisék tömkelegét viseli magán egy rövid játékmenettel. Még mindig a látvány kerül az előtérbe, és ismét elhanyagolták a történetet. 2020-ban vagyunk a Tombstone nevű egység, Recker nevű vezetőjeként. Sajnos karakterünk egy árva szót sem ejt ki a száján az egész játék alatt, szinte egy szellemként vagyunk ott, már-már szinte jelentéktelen a jelenlétünk. Lehet, hogy ez valakinek még is bejön, hiszen így nem vagyunk beskatulyázva egy szerepbe. De így viszont minden ötlet és művésziesség kiveszik a játékból, gyakorlatilag egy robotként masírozunk végig a csatamezőkön. De a művésziesség hiánya minden másban is megmutatkozik. A történet se mutat nagy fordulatokat, a harc közben nem kell semmilyen taktikai cselhez folyamodnunk, csak, mennünk előre és lőni.

battlefield_4_screenshot_15_original

Az imént felsoroltakból kiindulva sokan gyengének tartják a Battlefield 4 és úgy általában véve a Battlefield játékok egyjátékos játékmenetét. Manapság mikor már olyan játékok születnek, mint a BioShock Infinite, amiben a szereplők és a sztori felülmúlja jó néhány hollywoodi filmet, akkor igenis megkövetelik a játékosok, hogy valami kreatív legyen a sztoriban és a játékmenetben. Ennek ellenére én azt mondom, hogy a Battlefield 4 inkább megakar maradni a klasszikus FPS élménynél és nem művészietlen, ahogy azt sokan gondolják. Ezért tehát a laza kikapcsolódást nyújtja a játékosoknak. Egy fárasztó nap után csak le kell ülnünk a székbe és csak lőni és lőni mindenre, ami mozog, nem kell elméleteken agyalni egy bonyolult, kitalált világban, kacifántos történetben, vagy nem kell taktikáznunk, hogy most mit hogyan kell megoldani. Csak a lövés gombot nyomni és élvezni, hogy pusztul a világ körülöttünk. Végül is egy csatamezőn mást nem is tesz az ember, csak fut és lő, miközben minden romokba dől.

battlefield-4-screenshot-5

Erre az elvre alapozva épül fel úgy a játék, ahogy felépül, vagyis, hogy a sztori erősen scriptelt. Nincs, nagy szabadság melyben kalandozhatunk, előre meghatározott útvonalon haladunk. Továbbá nagy hangsúly van fektetve az effektekre és a látványra. Ismét olyan helyzetekbe találjuk magunkat, ahol minden épp robban, dől, lőnek ránk és mi csak sodródunk az árral. Tulajdonképpen végig ez van, ahogy ezt már megszokhattunk, megyünk előre és lövünk, mikor egyszer csak valami nagy kalamajkában merülünk: ledől alattunk egy épület, vagy egy vihar sodor el minket. A különbség, hogy most ez még intenzívebb, mint valaha és még csupaszabb a történet így. Abszolút az effektekbe való belecsöppenés a lényeg és totál elvész a kreatív sztori. De szerintem ettől még nem rossz a játék.

battlefield4-spot3

Erre csak rátesz a grafika; eszméletlen részletességgel van minden kidolgozva, igen stílusosan. Grafika buzik csorgathatják a nyálukat. Persze a kalandosabb játékkedvelők megint csak azt mondhatják, hogy a grafika nem minden, nekik kéne e mellé az a hiányzó művésziesség is. De hát, ahogy említettem egy Battlefield játéknak nem ez a lényege. Persze a kifutóban lévő konzol generáció visszafogottabb látványt nyújt számunkra, de a PC verzió már nem semmi grafikával kecsegtet. Ennek sajnos ára is van, hiszen egy igaz erőmű kell a maximális beállításokhoz, de alacsonyabb beállításokon is igen szép látványban lehet már részünk. Ami viszont érdekes és kicsit érthetetlen is, hogy a maximális beállításokhoz nem csak, hogy egy erős gép kell, hanem a Windows 8 is. Hiába az ultra high PC, ha nincs feltelepítve az említett operációs rendszer, mert ez kell a maximális beállítások kihasználásához. Természetesen next-gen konzolokra is elérhető lesz hamarosan a game, ami már szintén fejlettebb, grafikával és fizikával lesz ellátva, hasonlóan a PC verzióhoz. Egyébként a lenyűgöző látványért a Frostbite 2 nevű engine helyett itt már a Frostbite 3 felelős, melynek köszönhetően nem csak a grafika szebb, hanem még dinamikusabb a környezet változása is. Ez is nagyba növeli a játékélményt és segít elfelejtetni a kreatívatlan játékmenetet.

BF4_GC_Screen_02_WM_1920

De ami abszolút a játék erőssége az ismét a hang. Ha rendelkezünk egy kiváló hangrendszerrel, akkor a háború hátborzongató zajai ismét megremegtetik a széket alattunk. A robbanások, a törmelékek hangja, a felettünk elhúzó repülő, stb. ismét lenyűgöző hanghatásokkal dübörögnek. A zene ismét stílusos, bár egy idő után unalmas, hogy mindig ugyanaz ismétlődik, igaz nagyon jóra sikerült így talán elnézzük, hogy mindig ugyanazt halljuk.

Már leírtam a játékmenetet, de azt azért meg kell, hogy jegyezzem, hogy annyi újítás történt, hogy mi magunk parancsot tudunk adni támadásra és az akciók során pontokat kapunk megölt emberek után, mellyel rangokat és új fegyvereket érhetünk el. Egyébként 51 fegyvert gyűjthetünk össze a játékban, de egyik se kusztomizálható, a megadott kiegészítőkkel használhatjuk azokat. A játékmenetnél megemlíteném azt is, hogy most kevesebb harci eszközt vezethetünk, pl. repülőt és helikoptert nem, de tankot ismét. Ez sajnálatos, hiszen nagyban hozzájárulnának ezek is a játék élvezhetőségéhez és ezek mindig is a sorozat részei voltak.

Battlefield_4_Dinosaurs

Röviden tehát a Battlefield 4 egyjátékos módja, kiváló élményt nyújt az egyszerű kikapcsolódásra, hiszen csak halomra kell ölni az embereket, persze mindezt akció dús és lélegzetelállító körülmények közt. Viszont a kreatívabb FPS kedvelőknek talán nem nyújt akkora örömet az egyhangú öldöklés, de talán őket is kárpótolja látvány és a hangzás.

GD Star Rating
loading...
Battlefield 4 Teszt, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Vélemény?

About E.T.

A Debreceni Egyetem Szabad Bölcsészet szakának Filmtörténet és filmelmélet szakirányán végeztem. Továbbá a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen szereztem Sajtótechnikus végzettségemet. Tanulmányaimból fakadóan a filmek világa és a filmkritika írás különösen érdekel. A filmek területén kiváltságos érdeklődési területem nincs, minden érdekel, ami filmmel kapcsolatos.

Check Also

Jelentés a könyvfesztiválról

Szerzőként megjelenni a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon talán minden író álma. Hatalmas élmény találkozni az olvasókkal, …

3 hozzászólás

  1. Viktor, te most magadbol indultal ki ugye?…csak a csaj se fekszik ott, ez a kulonbseg…

  2. …bírom ezeket az egyjátékos "értékeléseket"! Egy ennyire multiplayer orientált játéknál ez kb. olyan mintha ott feküdne melletted 90/60/90-es csaj, de te még mindig a netes pornóra hokiznál!

Vélemény, hozzászólás?