Online üzleti vállalkozás indítása – III.

A cikk olvasási ideje kb. 4 perc

Ebben a részben az értékesítő weboldalról és hírlevelekről lesz szó.

Mindkettő szükséges a sikeres online üzleti vállalkozás működtetéséhez.

AZ  ÉRTÉKESÍTŐ WEBOLDAL

1260875221_vb6-to-web

Sok vállalkozásnak van weboldala, melyre felteszik a bemutatkozásukat, egy-két terméket, de ezek a weboldalak nem értékesítő weboldalak.

Az értékesítő weboldal lényege, hogy személyes meggyőzés nélkül eladják mind a terméket, mind az üzleti lehetőséget.

Az egyik hiba, hogy brosúra weboldalak vagy site-ok készülnek, ahová felteszik az összes terméket, de a látogatóval nem foglalkoznak.

A másik hiba, ha amatőr weboldal készül el, mely kb. csak a létrehozójának nyújt megelégedést..

Nagyon rossz választás a tarka-barka, fényes, csillogó weboldalak létrehozása, mert a lényegi tartalomról terelik el a figyelmet.

Aki méltóképpen kíván megjelenni az üzleti életben, annak vagy informatikai-weblapszerkesztő-grafikus végzettségre, gyakorlatra van szüksége weblapja felállításához, vagy ennek hiányában szakembert kell megbíznia, aki felállítja az értékesítő honlapot.

Ne feledjük el, hogy minden esetben nemzetközi üzleti honlap felállítása szükséges megfelelő domain név választással.

A weboldal témaköreit, az üzleti lehetőségek bemutatását úgy kell közzétenni, hogy az oda látogató célközönség találjon olyan leírást, mely érdekli, leírja, hogy miért jó neki, hogy rátalált a weboldalra, a saját problémájára adjon megoldást, de legalábbis adjon róla információt, és lehetőség legyen kapcsolatfelvételre, közvetlen elérhetőségekre.

Ami vonzást jelent idegenek számára, az egyértelműen a gondolkodásban és érzésekben való hasonlóság, hiszen legelőször is érzelmileg kell megközelíteni a látogató közönséget.

Egy weboldalnak kb. néhány perce van meggyőzni a látogatókat arról, hogy az oldalon értékes információk és üzleti lehetőségek vannak.

Bár az emberek utálnak olvasni, a jól szerkesztett, figyelemfelhívó oldalakon mégis el fognak időzni.

(Ha az interneten dolgozik valaki, nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy nem olvasson !!!)

Az értékesítő weboldal ne tartalmazzon rengeteg információt, mert a látogató el fog veszni benne, és továbblép.

A weboldal attól profi, hogy olyan információkat tartalmaz, amely arra készteti a látogatót, olvasót, hogy bővebb információt kérjen, vagy rögtön megértse a lényeget és munkatárssá váljon.

A weboldal főcímének célja, hogy rávegye a látogatót a további szövegek elolvasására is.

Mivel a legtöbb ember a vizuális, így a főoldalon legyen egy igényes videó a weboldal bemutatásáról. A legjobb az, ha a látogató megnyitja az oldalt és a videó magától elindul.

Videó helyett prezentációt is fel lehet tenni, ugyanolyan hatás érhető el vele.

A videó és a prezentáció célja, hogy megoldást adj információ-zavarral vagy üzleti lehetőséggel kapcsolatban arról, amit a látogató keres. Lehetőleg célcsoportnak készüljön a videó és a prezentáció is, azaz egy adott weboldal nem szólhat mindenkihez, de nem is kell így lennie.

Nagyon jó ötlet, ha a videó után adsz egy általad elkészített ingyenes tanulmányt ajándékba, mely után megkérdezheted a látogatódat, hogy szeretne-e feliratkozni a hírlevélre.

A banner-eknek ma már sokkal kisebb a jelentősége, mint régen, hiszen az internet tele van hirdetésekkel, a látogatók többsége erre már immunis. Ha csak a levelezőprogramunkat nyitjuk meg, számos kéretlen hirdetéssel találkozunk.

Az üzleti weboldalnak tisztán, egyszerűen és átláthatóan a látogató tudomására kell hoznia, hogy minimálisan mit kell tennie azért, hogy az üzleti lehetőség számára is jól és megbízhatóan működjön. Ha valaki kezdő, nem lehet tőle elvárni az üzleti gondolkodást, tehát a hétköznapi ember szintjén is szükséges kommunikálni.

Amennyiben kifogások érkeznek a weboldalt illetően, holott az professzionális, azt a kifogást nem kell kezelni. Ha az üzleti lehetőség után nem érdeklődik a látogatód, akkor lehet általános véleménye, de ez üzleti szempontból érdektelen.

Nagyon fontos, hogy a weboldalad keresőmotorokkal, keresőprogramokkal és megfelelő linképítéssel, linkcserékkel készüljön el rögtön, egy korrekt és profi weboldal-készítő cégnek ez ma már nem probléma.

7

Az alapelvárás ma már, hogy a weblapszerkesztő cég munkatársa a weblapon teremtsen közvetlen megosztási kapcsolatot minél több közösségi- és nemzetközi üzleti közösségi oldallal, illetve egyes meghatározott tartalmak megjelenhessenek Apple, iphone okostelefonokon is.

Mivel kissé hosszúra nyúlt az értékesítő weboldal felépítésének és tartalmi követelményeinek leírása, így a következő cikkben fogunk foglalkozni a hírlevéllel, annak fontosságával és sajátosságaival.

About worldsoul

Check Also

Mélyen a zsebébe nyúl a magyar szülő nyáron

Tábor, zsebpénz, nyaralás és játékok Budapest, 2017. június 22. – A nyári szezonban gyerekjáték bolti …