Online üzleti vállalkozás indítása – IV.

A cikk olvasási ideje kb. 5 perc

Ebben a részben a hírlevéllel és fajtáival ismerkedünk meg.

work

Miért fontos, hogy a weboldaladhoz kapcsolva vagy önállóan működtetve legyen hírlevél szolgáltatásod ?

Egyrészt tudni lehet, hogy biztosan elolvasta a weboldalt, tehát érdekli, amit ott le van írva, másrészt potenciális célközönség tag, akivel már közvetlenebb módon lehet kommunikálni.

A hírlevélben kevés problémás kérdés kerüljön tárgyalásra, mondanivalója többségében pozitív legyen. Tehát ne itt mondd el, hogy neked hogyan és mennyi időbe telt, amíg üzleti sikereket értél el, erre majd külön, a következő cikkben visszatérünk.

A weboldalad tartalmazzon ingyenes letölthető tanulmányt, a hírlevél-feliratkozáshoz ilyet ne ajánlj fel, főleg ne beúszott layer-ként. Nagyon sok ilyen oldal van, ez egyrészt agresszív forma hírlevél-feliratkozók gyűjtésére, másrészt már reklámvakságot okoz.

Ha terméket árulsz, akkor a hírlevélben kedvezményt is megjeleníthetsz, vagy akár ajándék-termékmintát is adhatsz olvasóid számára. Ezt úgy is megteheted, hogy kéred, javasoljon számodra 4-5 megfelelő ismerőst, akiket érdekelhetnek a hírleveledben foglaltak.

Ha üzleti lehetőséget árulsz, akkor minimum felajánlás, hogy folyamatos elérhetőséget és segítséget nyújtassz az új munkatársnak az üzleti lehetőség megkezdéséhez. Ez természetesen inkább elméleti, mint gyakorlati segítségnyújtás, hiszen senki helyett nem lehet dolgozni.

Ha a hírlevél elolvasása után lehetőség van vélemény-nyilvánításra, akkor készülj fel arra, hogy folyamatosan kifogásokat fogsz kezelni. Mivel nem ismered személyesen a hírlevél-feliratkozót, így nem adhatsz jó válaszokat, és egy idő után el fogod őt veszíteni.

A hírlevél akkor jó, ha pozitív és főleg tényközlő, azaz olvasásra való.

A hírlevélben meg kell adni a lehetőséget a leiratkozásra, és az ismételt feliratkozásra is.

A hírlevél soha nem legyen hosszú, és mindig egyetlen témával foglalkozzunk benne.

A hírlevélbe beillesztésre kerülhetnek linkek, melyek megnyitásával az olvasó további információkhoz juthat, de leginkább kerüljön részére felajánlásra a munkatársi csatlakozás lehetősége.

A hírlevélben szerepelhet természetesen videó- és prezentáció elérhetőség is, de nem ugyanaz, amivel a weboldalon már egyszer találkozott.

A hírlevélnek két fajtája van, a termékismertető és az üzleti hírlevél.

TERMÉKISMERTETŐ HÍRLEVÉL

A termékismertető hírlevél ne a termék gyártásáról, szakszerű leírásáról szóljon, hanem arról, hogy az olvasónak milyen problémájára nyújthat megoldást. Azért fogja megvásárolni a terméket, mert szüksége van rá.

Egyszerre csak egy termékkel ismertessük meg az olvasót, a termékek számára ismeretlenek, ne zavarjuk össze, ha azt akarjuk, hogy vásároljon is.

Ne legyen minden termék kiváló, elég, ha az olvasónak bemutatásra kerül.

ÜZLETI HÍRLEVÉL

Két célja van: információ az üzleti lehetőséggel kapcsolatban és elérni, hogy a látogató munkatárssá váljon.

Az üzleti hírlevelek lényege, hogy tükrözzék a saját profizmusodat, szakmai tapasztalataidat, tehát ne valahonnan szedett nagy gondolatokat tartalmazzon.

Csak akkor fog az üzleted professzionális módon működni, ha Te is profi vagy.

Ebben a hírlevél formában se adj lehetőséget vélemény-nyilvánításra, kifogáskezelésre, mert ez rengeteg idődet veszi el.

Ha valakinek az ajánlott online üzleted megismerése nélkül kifogásai vannak, az már eleve komolytalan és inkább menekül az üzleti lehetőség elől, minthogy munkatárssá szeretne válni. (Tipikusan : nem akar tanulni, de dolgozni se nagyon, a nem tudom, nekem ez nem menne, nincs időm, nincs pénzem rá, stb. kategória)

A hírlevélben fel kell vállalni egy egyedi stílust, megfogalmazást, ami csak a hírlevél megfogalmazóját azonosítja. Ha nincs semmilyen stílusa valakinek, az a legrosszabb.

Ha laza a stílus, akkor nem lesznek komolyak a munkatársak sem.

HÍRLEVÉL ALAPSZABÁLYOK

Ne küldjön senki minden nap hírlevelet, mert nagyon hamar el lehet érni az arról való leiratkozást. Elég egy héten egyszer-kétszer, maximum 5 perc olvasást igénylő hírlevél küldése, azt bízzuk az olvasóra, hogy az abban szereplő linkeket, videókat mikor tekinti meg szabadidejében.

A hírlevelek száma ne legyen végtelen, mert az nagyon idegesítő tud lenni az olvasók számára. Elég maximum 10-15 hírlevél elküldése, ha az alapján nem lesz az olvasó munkatárs, akkor sohasem lesz. Másrészt viszont a hírlevél-érkezésének hiánya sarkallja őt a személyes kapcsolatfelvételre vagy arra, hogy munkatárssá váljon.

A hírlevél lehetőleg angol és magyar nyelven is készüljön el, hiszen így tudsz a nemzetközi üzleti piacon is egyszerűbben megjelenni és új munkatársakkal dolgozni.

hirlevel

A következő rész az utolsó lesz, melyben a blogolással fogunk megismerkedni.

GD Star Rating
loading...

Vélemény?

About worldsoul

Check Also

Jelentés a könyvfesztiválról

Szerzőként megjelenni a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon talán minden író álma. Hatalmas élmény találkozni az olvasókkal, …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..