Legújabb Üzleti Trendek – I.

A cikk olvasási ideje kb. 3 perc

Mit meg nem tesznek a cégek azért hogy a fogyasztók egyáltalán felfigyeljenek rájuk, megjegyezzék a nevet, és főleg vásárlók legyenek…

A 2014-es év üzleti trendjei a következők:

A „demanding brand” márkanév 

A cégek évekig próbálták rávenni a fogyasztókat arra, hogy alkalmazkodjanak a cégekhez, majd ezután következett az, hogy a felhasználók legyenek tudatosabbak, viszonyuljanak aktívabban egy márkához, ezt igen érdekes hívószavakkal próbálták elérni (…pld. mert Ön megérdemli…). Mára oda jutottunk, hogy ezt is kezdik megunni a fogyasztók, így az új trend az, hogy a cégek alkalmazkodnak a fogyasztókhoz, azok igényeihez, de azért még próbálnak némi sikerrel szabályokat felállítani a magabiztos fogyasztóknak. A demanding brand  pedig a fogyasztókkal szembeni elvárásokat testesíti meg, mely abban nyilvánul meg, hogy fogyasszanak, vegyenek olyan terméket, mellyel a cég támogat bizonyos célokat.

1

Adományozó cégek

A cégek, vállalatok adományozása, jótékonykodása, társadalmi akciói egyrészt a fogyasztók figyelemfelhívását célozza, másrészt pedig ezzel a cég utalni kíván arra, hogy a társadalmi felelősségvállalásban részt kíván venni. A cégeknek egyre fontosabbá fog válni, hogy a fogyasztókat magához kösse, ezen túl az is, hogy a fogyasztó büszke legyen a cégre, melytől vásárol  vagy szolgáltatást vesz igénybe. Nagyon sok cég úgy teljesíti ezt a társadalmi elvárást, hogy a székhelyén közvetlenül támogatja a helyi közösséget, illetve adott esetben új munkahelyeket is teremt.

2

Speciális cégek létrehozása – A custowner

A custowner tulajdonképpen fogyasztó-tulajdonos. Már a céget úgy hozzák létre, hogy ötleteket kérnek a cég tevékenységeire. Így kívánják biztosítani, hogy a leendő fogyasztói kör létrehozását. Az ötletek alapján – természetesen meghatározott stratégia mellett – létrehozzák a céget, és a cég működésében, profittermelésében is érdekeltté teszik a fogyasztót. Ezt úgy próbálják elérni, hogy részvényeket bocsátanak ki, melyeket a felhasználók vagy fogyasztók megvesznek, quasi tulajdonossá válnak a cégben. Ezzel általában egy érzelmi kötődés is kialakul, leginkább erre épít a cég. A fogyasztó-tulajdonosnak kapnia kell valamit, hogy a kötődés fenntartható legyen, ezért olyan cégeket alapítanak, mint pld. az egészséges vitaminok, étrend-kiegészítők forgalmazása, de lehet ez akár kisbefektetés is bizonyos projektekre, melyből a fogyasztó részesedést kap. Ezek a cégek általában rengeteget hirdetnek, nyitottak, szerethetők, társadalmi vagy környezetvédelmi értékük magas.

3

A következő részben további figyelemfelkeltő trendekről olvashat.

About worldsoul

Check Also

Ipari beruházások húzzák az építőipart és a turizmust

A kritikus munkaerőhiány miatt akadoznak a lakásépítések Budapest, 2017. április 18. – Még mindig az …