A töredékére csökkent a Facebook oldalak elérése, ezt ma már szerintem mindenki érzi. Kérdés mit lehet tenni?
Azonban a Facebook még mindig jelentős szerepet játszik az internet marketing tekintetében.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy nyilván nem önmagában, ehhez szükség van egy profin elkészített üzleti weboldalra is.
Arra most nem szeretnék kitérni, hogy manapaság milyennek kell lennie egy profi üzleti honlapnak. Talán majd egy másik cikkben.
Íme pár ötlet, amit ebben a helyzetben alkalmazhatsz:
Ha ilyen ingyenes elérés mellett nem éri meg Facebookoznod, akkor ne erőltesd, csak bosszankodni fogsz. Rágódni a korábbi szép időkön felesleges.
Keress más felületet, ahol el tudod érni kisebb költségben, nagy tömegben a célcsoportod.
Ha maradsz, ezt fontold meg:
Ha nagy oldalad van, gondolkodj el új, kicsi oldal létrahozásán.
Tudom, ez elsőre hülyeségnek hangozhat, de gondold végig ezeket a dolgokat:
– A kisebb oldalak elérése kevésbé csökken. Pár száz, vagy pár ezer rajongós oldalak még mindig tudnak átlagosan 20-30%-os organikus elérést, pár tízezer rajongónál ez az arány 10% körül van, pár százezres oldalnál 5% alatt.
– A rajongók egy idő után elvesztik az érdeklődésüket egy téma iránt.
Kevés olyan tematika van, ami miatt évekig egy céggel vagy egy márkával maradnak. Ha van egy 2-3-4 éves Facebook oldalad, akkor nagyon sok lehet az olyan rajongó, akiket tényleg nem érdekel a téma. Ők viszont feleslegesen növelik a méretet, ha hirdetsz, feleslegesen fizetsz értük.
– A Facebook a hirdetési megoldásaival is a minőségi rajongói tábort támogatja. A hasonló közönség hirdetés célzással már tudsz Facebook oldal rajongókhoz hasonló embereket keresni.
Nyilván ennek akkor van értelme, ha a Facebook oldalad rajongói tábora friss, aktív és koncentrált.
Persze egy új oldal bevezetése macera.
Ráadásul ha több oldalon kommunikálsz, akkor az nagyobb munka is, de vannak olyan esetek, ahol ez a stratégia meg fogja érni.
Mit szólsz hozzá?
Sikeres közösségi marketinget kívánok!