A parfümök háborúja

A cikk olvasási ideje kb. 3 perc

Kétféle irányzat létezik egymás mellett a parfümiparban, kétféle “divat”.

Az első a következő kulcsszavakat használja: reklám, szex és gyorsaság. A második a stílus, az erotika és a kísérletezés varázsszavakat használja. 

A két stílus között létezik egy úgy nevezett “arany középút”, azonban a kétfajta irányzat között a határvonal egyre élesebb.

1

A parfümök korában is beköszöntött egy forradalmi változás, amelynek a megértéséhez, illetve a feltérképezéséhez vissza kell mennünk egészen az 1970-es évekig. Ekkor az ismert divatházak parfümmárkái a kreativitás mellett az egyre inkább az értékesítésre és a marketingre kezdtek el koncentrálni.

Az eladás sikeressége a fogyasztói társadalom kiszolgálása mind a mai napig a legfontosabb célja a parfümgyártóknak. 

2

Hirtelen világszerte jelentek meg az úgynevezett “niche” parfümmanufaktúrák, ahol a nagyüzemi termelés helyett a kis szériás alkotásokon és a kreativitáson van a fő hangsúly.

A tengerentúlon az “indie” szót használják, amely angolul “independent”, magyarul azt jelenti: független. Ez a kifejezés jól leírja a változások lényegét.

Akik ezzel az új technikával dolgoznak szakítottak a nagy divatházak bevett szokásaival és felrúgták a szigorú szabályokat.

A niche manufaktúrák legtöbbször családi vállalkozások, a legtöbb esetben egy régi családi műhely alakul át és van amikor a nagyvállalatok szolgálatában álló mesterek indítottak saját vállalkozást annak reményében, hogy megvalósíthatják az álmaikat.

A Londonban alapított Creed-ház 1760-tól az angol királyi család udvari szállítója, amely először szabóságként működött, majd később olyan uralkodók használták a parfümjeiket mint Viktória királynő, Sisi vagy Madonna.

Nagyon sokan tartanak az ilyen különleges parfümök árától, de nincsen miért, hiszen nem nagyságrendekkel drágábbak, mint az ismert márkák.

Egyre több ember azonosítja a “luxus” szót az egyediséggel és nem az adott termék árára asszociálnak.

A Touch Parfüm ötletgazdája szerint a titok a következőkben rejlik: kreativitás, szenvedély, kitartás és egyedi minőség.

Ismert még Bolya Krisztina neve is aki egy éve van jelen a parfümpiacon. Egyszemélyes vállalkozásként indította el a saját maga tervezte “apró dobozokba zárt” illatokat.

GD Star Rating
loading...

Vélemény?

About Krisztina Várnay

Privát végzettségem jogász és igazságügyi medátor, emberi jogok tanár. Újságíró-kommunikációs technológiák képzésen részt vettem. Jelenleg a KRE BTK szociológia szakán tanulok, miközben az University UNESCO hallgatójaként célom a nemzetközi globális fejlődés és a katasztrófavédelem területén történő segítségnyújtás.

Check Also

Nyári olvasmányok 1000 forint alatt

Öt szórakoztató történet magyar íróktól, amit a kütyüdre töltve bármikor magaddal vihetsz a nyaralásra, és …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..