Grid Autosport Teszt

A cikk olvasási ideje kb. 8 perc

2008-ban nagy sikernek örvendett a Race Driver Grid. De sajnos a sikert várakozás követte, egészen pontosan öt év telt el, mígnem tavaly megjelent a Grid 2. Ez erősen vitatott folytatás volt, rengeteg pozitívum és rengeteg fájó hiányosság is övezte ezt a gamet. De nehogy kielégítetlenül maradjanak a rajongók, ezért a Codemasters egy évvel később, egészen pontosan ezen a héten egy újabb folytatással rukkolt elő. Hónapokig a rajongókért címszóval reklámozta a Grid Autosportot a Codemasters. Bocsánatkérésnek szánják a fejlesztők a Grid 2 sérelmeiért. Ezért mindenki rettentő sokat várt el a Grid harmadik részétől. De vajon az elvárásoknak megfelel e?

Tulajdonképpen a Grid 2 se volt rossz, inkább csak még maradt benne folytatási lehetőség. Ezt persze már részben azzal is teljesítette a Codemasters, hogy rengeteg DLC-t dobott ki hozzá mellyel nagyban megnőtt a játék tartalom. De jobbnak látták, ha egy komplett új részt is csinálnak még így gyorsan a generáció váltás elején, amikor még az előző generációból még minden jót kilehet sajtolni.

Játék mechanikailag tényleg profi munka a Grid Autosport. Ilyen téren csak ámul az ember. A fizika, a grafika, a hangok tökéletesre sikerültek. Bár ezek már a Grid 2-ben is maximumon voltak. De ahhoz képest még mindig sikerült csiszolni egy kicsit. Még valóság hűbbek az autók irányításai. Továbbá új ficsőröket is bevezettek a készítők. Már kopik a gumi és használódnak az autó alkatrészei: kormány, motor, váltó, felfüggesztés, ABS, fékek. Ezek az autók törésénél is sérülnek, tehát a törésmodell is fejlődött ilyen téren, igaz a vizuális sérülés ugyanolyan maradt, mint eddig, de ezzel eddig is meglehettünk elégedve.

grid

A grafikáról megint csak áradozni lehet, ez így volt már a Grid 2 esetében is. De, mintha az EGO motorból még egy hangyányit kitudtak volna csiszolni a készítők. A színek és a fényhatások még élénkebbek. Ha a PC verziót ultrán toljuk, akkor már-már szinte új generációs grafikával kecsegtet a játék, ami azért nem semmi, mert hát mégis csak előző generációs játék motor ez még és nem hiába nem jött se PS4-re se XO-ra a Grid Autosport, csak PS3-ra és X360-ra. A PC verzió gépigénye nem lett nagy, még abszolút előző generációs, akinek a Grid 2 futott maximumon, annak a harmadik rész is fog ultra beállításokon futni.

GRID_autosport

De a grafika mellett a hangeffektektől is hátast lehet dobni úgy, ahogy a Grid 2-ben. A motorhangok lenyűgözőek és minden apró környezeti hatásnak van zöreje, hangja. Viszont a Grid 2-ből megszokott zenék hiányoznak a futamok alól, igaz így szimulátorosabb a játék, de azért szerintem ezt sokan hiányolják, úgy, mint én. Persze a menüben azért van zene, ezek igazán jóra sikerültek, de azért a versenyek alatt is jó lett volna, ha muzsikálnak ezek.

Tehát technikailag profi munka áll a Grid Autosport mögött és még tartalomban sincs hiány, mert van bőven autó, pálya, szponzor. De a játékmenettel már akadnak gondok. Nagyon egyhangú, néha már erőltetet a játékmenet. Érződik, hogy minél hosszabbra akarták csinálna a karrier módot a fejlesztők így ennek az lett az eredménye, hogy felesleges elemek kerültek a játékba. Például gyakorlás (practice) van egy versenyhez vagy az többfordulós. Így tényleg több ideig tart a játék, de kicsit egyhangú is. Persze nem egy borzasztóan rossz játék ilyen téren, de az a plusz hiányzik, ami miatt érdemes lenne izgulni a karrier folytatásában rejlő új versenyekért. Kicsit lelketlen a Grid Autosport ilyen téren. Sajnos a játék menet nem éri el azt a profizmust, mint a technikai. Igaz ez a game inkább az autók és a versenyzés szeretetéről szól, azt meg nem lehet túl változatosra csinálni, aki meg szereti azt az egyszerűséget egy autós játékban, ha egy autó megy egy versenypályán és semmi más nem történik, akkor az, nem fogja megunni ezt a roppant egyhangú karrier módot sem.

Grid_Autosport_Touring_Screenshot_Gameplay

Egyébként nagyjából ugyanúgy festenek a harmadik rész játékmódjai, mint a kettőé. Öt fajta kategóriában versenyezhetünk: endurence, street, open wheel, touring, tuner. Ezeken belül van, ahol nem csak egyfajta verseny mód van, akad time trial és drift is például. Továbbá a szponzorok céljaiért való versenyzés is megmaradt, sőt még nagyobb hangsúlyt kapott. De más érdekes játékelemek is bekerültek még a Grid Autosportba. Például, hogy nem csak szponzorált csapatban versenyzünk, de hogy csapattársunk is van, akit mi magunk vezényelhetünk verseny közben: nyomja neki jobban, támadjon, tartsa a pozíciót, stb. De sajnos ennek nem sok értelem van a játékban. Vagy szintén felesleges az autó fejlesztés is, mert ezt nem meg vásárolni kell, és nem látjuk előre mi lesz elérhető és nem kell rá gyűjteni, hanem egyszer csak megkaptuk és mér fel is van szerelve az új, jobb alkatrész, még csak nem is nekünk kell felszerelni, szinte észre se vesszük, hogy kaptunk valami újat. Ami viszont talán pozitív játék elem, hogy lehet állítani az autó bizonyos alkatrészein, ez hasonló, mint a Rally szimulátorokban, bár medium szinten mindegy, hogy milyen beállításon játszunk.

Autosport_Multiplayer_04

Sajnos bizonyos játékelemek kikerültek az előző részhez képest. Karrier módban nem lehet versenyautót választani, mindig egy adott járművel kell versenyeznünk, csak a szponzort kell kiválasztani hozzá. Sőt még kusztomizálni se lehet az autót kinézetét, mert a szponzor választással együtt az is meghatározottan változik, ez a Custom Cupban is így van, nem csak a karrier módban. Szerencsére az online multiplayerben már van lehetőség az autó teljes kusztomizálására, úgy ahogy a második részben is volt. De van, ami nem került ki játékból, megmaradt vagy éppenséggel még be is került új dologként, de még is inkább csak hiányérzetet kelt. A második részhez képest itt már van belső nézet, de sajnos az valami borzadály. Ilye nézetben az autó belseje teljes homály és sötétség, ami roppant zavaró és nagyon bénán fest. Érződik, hogy a készítők nem akartak vesződni az autó belsejének kidolgozásával, ezért elhomályosították azt. A Demolition Derby módban ugyanaz az egy pálya van, a detroiti, mint a második rész kiegészítőjében volt.

255220_2014-05-09_00001_1403108092

Persze a multiplayer is fontos része a játéknak, Online versenyek gyakorlatilag ugyanolyanok, mint a második részben voltak, tehát ebbe talán nagyobb örömét leli mindenki, mint a Karrier módban. Természetesen osztott képernyős mód is van a Grid Autosportban, ami megint csak nem változott az elődhöz képest, szóval ezzel is ellehet ütni az időt.

Tehát a Grid Autosport ismét egy kettős érzelmeket kiváltó folytatás. Egyrészt profi munka, másrészt némi hiányérzetet kelt megint, és nem azért mert nincs benne tartalom vagy elég újítás, hanem mert nagyon egyhangú, változatlan játékmenettel kecsegtet. Az viszont biztos, hogy letisztultabb, mint elődje a Grid 2, mert az erősen középpontban állt a szimulátor és az arcade játékok közt. De a Grid Autosport már inkább szimulátor, bár a játék nehézség állításával egész arcadosra is belehet állítani, ami nagy pozitívum. De aki szereti az autóversenyt akár arcade akár szimulátor kategóriában annak azért nem annyira unalmas, mert technikailag a toppon van a játék és így élvezetes a versenyzés. A casuel játékosoknak viszont unalmas.

GD Star Rating
loading...
Grid Autosport Teszt, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Vélemény?

About E.T.

A Debreceni Egyetem Szabad Bölcsészet szakának Filmtörténet és filmelmélet szakirányán végeztem. Továbbá a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen szereztem Sajtótechnikus végzettségemet. Tanulmányaimból fakadóan a filmek világa és a filmkritika írás különösen érdekel. A filmek területén kiváltságos érdeklődési területem nincs, minden érdekel, ami filmmel kapcsolatos.

Check Also

Nyári olvasmányok 1000 forint alatt

Öt szórakoztató történet magyar íróktól, amit a kütyüdre töltve bármikor magaddal vihetsz a nyaralásra, és …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..