Akár 6 milliárdot is elköltünk nyári játékokra idén

A cikk olvasási ideje kb. 5 perc

Budapest, 2016. június 29. – Vásárlásonként átlagosan 6400 forint értékben kerül nyári játék a kosárba: a slágertermékek toplistáját a felfújható strandjátékok, homokozóeszközök és az Eb-sikereknek is köszönhetően a labdák vezetik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint. A cég friss kutatása alapján a gyermekeiket nyáron hasznosan lekötni szándékozó családok körében az okoseszközökkel szemben továbbra is a hagyományos játék a favorit. A REGIO JÁTÉK ennek köszönhetően idén is bővülésre számít, a nyári hónapokban a teljes piac forgalma akár a 6 milliárd forintot is elérheti.

Vásárlásonként átlagosan 6400 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. „A bolti vásárlás mellett egyre vonzóbb alternatíva az online beszerzés, ez esetben az áltagos kosárérték is magasabb, mintegy 7200 forint. Becslésünk alapján a nyári játékforgalom összességében elérheti a 6 milliárd forintot” – mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.

Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron

A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet. A REGIO JÁTÉK családosok nyári szokásait vizsgáló felmérése szerint leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok közel negyedében ezt apa és anya közel azonos arányban elosztva oldja meg. Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje. „A szülők kétharmada maximum 1 hétig táboroztatja gyermekét a nyáron, 7 napért a többség 20-40 ezer forint közötti összeget hajlandó fizetni” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

Okoseszköz csak vészhelyzetben?

A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A REGIO JÁTÉK kutatása szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék. „Miközben az Eb-sikereknek is köszönhetően a legtöbb esetben a családokkal utazik egy labda, az okoseszközök használata már erősen megosztó” – mondja Gyaraki Dávid. A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, közel 40 százalékuk valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak kritikus helyzetekben – például nyaralás és utazás alkalmával – bólint rá.

Tovább nő a játékpiac

Tavaly 30 százalékkal bővült a forgalmunk és az idei évre vonatkozóan – a nyári eladási adatokat is figyelembe véve – szintén bizakodók vagyunk. Arra törekszünk, hogy mintegy 30 ezer különböző árucikkünkkel minden helyzetre tudjunk megfelelő alternatívát kínálni, hogy a gyermekek kreatívan, okoseszközök használata nélkül tudjanak játszani. Úgy látjuk, hogy a szülők többsége is ezt tartja fontosnak” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A REGIO JÁTÉK a tavalyi évben átlépte a 9 milliárd forintos forgalmat. A dinamikus növekedés hátterében a hagyományos és az online csatornákon bővülő forgalom egyaránt szerepet játszott: a cég webáruháza mellett ma már országszerte 33 üzlettel rendelkezik, alkalmazottainak száma pedig egy év alatt 50 százalékkal, 346 főre nőtt.

 Top 10 termékkategória/terméktípus nyáron

  1. Felfújható strandjátékok
  2. Homokozójátékok
  3. Labdák
  4. Lábbal hajtós játékok, roller, kismotor
  5. Szabadtéri játékok, hinta, csúszda
  6. Vízipisztolyok
  7. Kreatív termékek
  8. Írószerek, tolltartók, iskolai felszerelés
  9. Társasjátékok
  10. Kirakós

A kutatás háttere:

 A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1228, 14 év alatti gyermekkel rendelkező szülőt kérdeztek meg a nyári játékvásárlási, táboroztatási és üdülési szokásairól.

GD Star Rating
loading...

Vélemény?

About BHajni

Check Also

Ipari beruházások húzzák az építőipart és a turizmust

A kritikus munkaerőhiány miatt akadoznak a lakásépítések Budapest, 2017. április 18. – Még mindig az …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..